Miljöpolicy - vi värnar om miljö och hållbarhet
Vi ska även utveckla våra medarbetares kunskaper inom miljöområdet. Vi följer givetvis miljölagstiftning, föreskrifter och övriga miljökrav som berör oss. Och vi tar hänsyn till miljön när vi köper varor och tjänster.
Kvalitetspolicy – vi säkerställer hög kvalitet
Detta uppnår vi genom att:
• hålla en hög serviceberedskap och en hög kunskapsnivå.
• vara lätta att komma i kontakt med.
• vara punktliga.
• följa samhällets lagar och förordningar.
Så uppnår vi våra kvalitetsmål
Vi uppnår målen i vår kvalitetspolicy genom en effektiv organisation med kompetenta medarbetare.
Våra nya medarbetare får alltid både praktisk och teoretisk utbildning av en handledare.
För att ta vara på våra medarbetares kloka idéer och hela tiden förbättra oss uppmuntrar vi våra medarbetare till att komma med förslag till förbättringar. Detsamma gäller våra kunder. Vi genomför en kundenkät vartannat år för att mäta kundnöjdheten. Närheten till både kunder och medarbetare är mycket viktig för oss.
Vi mycket noggranna med att dokumentera och analysera avvikelser för att vi ska lära oss av våra misstag och inte upprepa dem.
Personalpolicy – hos oss ska alla må bra
Vi ska vara en jämställd arbetsplats där vi trivs, mår bra och utvecklas. Alla ska känna ansvar och engagemang, våga vara öppna, kunna ta initiativ och vara flexibla.
Kvinnor och män ska ha lika rätt till ett meningsfullt arbete under goda arbetsförhållanden och vi ska ha en könsneutral lönesättning. Alla medarbetare vet var de ska vända sig om de utsätts för kränkningar eller trakasserier.
Varje medarbetare ska även kunna påverka sin situation och sin arbetstid så långt verksamheten tillåter och vi ska hålla medarbetarsamtal en gång per år.